Uhláky Es od SDV model

Potom ako som sa rozhodol,že v jednej stanici budem mať uholnú skládku budem potrebovať aj vhodné vozy.Po krátkom hladaní na webe som sa rozohodol pre "uhláky" Es.Ne trhu je viacej výrobcov,ktorý predávajú tieto vozy.Ja som sa rozhodol pre plastové stavebnice od SDV modelu,o ktorých bol veľmi pekný článok na webe mojett.cz.

Po chvílke hľadania som ich objavil na stránke leptanemodely.sk,kde som ich aj objednal.Na skúšku som kúpil 2ks tejto stavebnice.Ďalej som si ešte do košíka prihodil aj kovové dvojkolesia o priemere 7,7mm z toho dôvodu,že v stavebnici sú len plastové.

 

Stavebnice sú balené v malej krabičke z tvrdého kartónu v ktorej nájdeme všetko pre stavbu

Po otvorení nájdeme vylisované časti skrine,podvozok,podlahu,náklad uhlia,kinematiky,nárazníky,leptané doplnky,aršík obtiskov,spriahla,závažie a podrobný návod.Teda nájdeme tu všetko potrebné pre stavbu.

Začal som vyrezaním dielov skrine vozu a následne ich začistením..V spomínanom článku na webe mojett.cz písalu velkú kritiku na náliatky po krajoch dielov skrine.Na každej strane je ich 8 a nieje ich skoro vôbec vidieť(nachádzaju sa na výstupkoch)...Po odstránení a zabrúsení,ich nieje už z dialky 20cm vidno.Za bežnej prevádzky je to nepozorovatelné

Po odstránení a zabrusení je to minimálne viditelné a nástrek to pekne prekryje

Po začistení všetkých dielov som sa pustil do lepenia.

 

pri lepení je dobré dbať na to aby jednotlivé diely boli zhora zarovno.Na lepenie som použil plastovú kocku aby som dodržal pravý uhol a taktiež som hornú časť opieral o stôl,aby to bolo v rovnakej výške

už po zlepení skrine vozňa.Všetky časti do seba veľmi pekne pasujú  a netreba ich nijako upravovať alebo brúsiť

Následne som vložil podlahu,ktorá bez odporu pekne zapadla ale zároveň svojvoľne nevypadla.Páči sa mi odliatok podlahy,ktorý pekne znázorňuje jednotlivé dosky.

Následne som podlahu odspodu prelial po krajoch lepidlom.Na spodku pekne vidno priestor pre usadenie závažia.

 

Ďalej som pokračoval zlepením podvozku.V mieste uloženia dvojkolí som nalepil leptané pliešky(nájdeme ich v leptanej planžete)slúžiace ako ložiská.

Následne som zlepil celý podvozok dokopy

Ako ďalšiu vec som nalepil závažie,ktoré bude medzi podlahou a podvozkom.V mieste závažie ne podvozok mierne tenší oproti krajom

Keď lepidlo pod závažím zaschlo tak som podvozok prilepil na skriňu vozu.Závažie je od spodu vidieť,ale čiernou farbou sa prestrieka.Medzi tým som poskladal kinematiky a vlepil ich na podvozok

Ako poslednú vec som dolepil leptané doplnky.Jedna strana vozňa je bohatšia na lepty ako aj v reále,naohýbal som stúpačky,prilepil madlá,prestavovače a na koniec kotvičky.Vložil som náklad uhlia.

Farba vagóna je veľmi dobre trafená,ale aj cez to som sa rozhodol,že ho prestreknem agamou 12m.Po prestreku som umiestnil obtisky.Tie som zvolil v správe zssk-c (v aršíku je aj správa zšr) a pustil sa do patiny

Pustil som sa do patiny.Airbrushom som strekol podvozok hrdzavou farbou agama 29m a tak isto aj dvojkolesia

Povedal som si,že vagóny spravím zašpinené od uhlia teda budú čierne..Čiernou farbou a airbrushom som jemne striekal vrstvu čiernej farby tak aby jemne prekryla nie zakryla hnedú a tým vytvorila efekt špiny.

prikladám aj obrázok na porovnanie s čistým a špinavým vozom

Vidím to na peknú súpravu uhlákov,keď ich ešte pribudne aspoň 6 tak to bude paráda.

 

Zhrnutie: Stavebnicu od SDV hodnotím veľmi dobre.Za málo peňazí veľa muziky.Čo je pozitívnou vecou je,že stavebnica obsahuje všetko podstatné a tak splní očakávania začiatočníka ale nadchne aj skúsenejších modelárov.Je super,že vytvorili tento typický voz,ktorý je na  naších železniciach dosť známy.